S2 197. nap
2013. július 21. írta: GaBko

S2 197. nap

Néhány növény már szépen hozza az érett terméseket, néhány még mindig le van kicsit maradva. Ezért még csak kis mennyiségben tudok terméket előállítani. A heti szüretből azért készült néhány üveg Gabasco szósz. Egy-két héten belül remélem már nem fogom győzni a feldolgozást és végre darált vegyes chilihez is lesz alapanyag, mert beérik a többi fajta is.

A morugákon a szép termések még várják, hogy beérjenek:

20130717_110406.jpg

És egy szépen termő Bhut Naga Jolokia:

20130717_110519.jpgDorset Nagák és Bhut N20130720_210106.jpgagák már kimagozva szósz készítéskor:

A magozási fázis a legkeményebb része a szószkészítésnek. Mivel a turmix a nyers magokat nem viszi szét teljesen és a minőség megköveteli, így kihagyhatatlan procedúra. Azért gondolkodom, hogyan lehetne ezt a fázist leegyszerűsíteni. Egy ekkora kis adag magozása is órákig tart. Persze védőfelszerelésről nem lehet megfeledkezni. Gumikesztyű kötelező!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gabkochilli.blog.hu/api/trackback/id/tr275416999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sword 2013.07.21. 20:49:29

Irigykedve nézem a növényeidet :)
Nem tudom mit csinálok rosszul, de az enyéim állandóan betegek. Elég nagy cserepekbe vannak, kapnak vizet, tápoldatot hetente, hurcolászom őket a napra, de legutóbb v.mi gombabetegség kapta el és leálltak a fejlődéssel. Mire 3 heti permetezéssel leküzdöttem, elkapta őket valami baktérium és ledobták az összes levelüket. Elmondhatatlanul dühítő.
Csak abban reménykedek, hogy az új hajtásokat nem támadja meg, mert közben folyamatosan permetezem.

GaBko · http://gabkochili.blog.hu 2013.07.22. 08:34:27

@Sword: Sajnos nekem sem problémamentesen mennek a dolgok. Elég nehezen szedték össze magukat a májusi hideg idő után. Van néhány ami nagyon lemaradt a fejlődésben. A tápozásommal is akadtak gondok, mert nem egyformán tolerálták a különböző fajták.

Sword 2013.07.22. 11:00:00

Nyilván a haszonnövényekkel mindig akadnak gondok, pláne ha ilyen egzotikus növények neveléséről van szó, de valószínű nekem még van mit tanulni. Ez a 3. év, hogy chilit termesztek, és az idei az első év, hogy kb. veled egy időben ültettem és hasonló módon neveltem a lakásban (köszönöm, hogy megosztottad az ötletet).
Ehhez képest mégis elég satnyák. Egy profi valószínű hamarabb felismeri a betegségek első jeleit és azon nyomban cselekszik, én meg még amatőr vagyok ehhez.

GaBko · http://gabkochili.blog.hu 2013.07.22. 11:24:04

@Sword: Inkább szerencse, mert profi az nem vagyok:) Nekem is csak a 2.! szezonom, de valahogy mindíg bejöttek az elképzeléseim. Semmi közöm nincs a növénytermesztéshez, Panelból származó közlekedésmérnök vagyok:)ha valami érdekel szeretek rendesen utána járni a dolgoknak. Ha problémám adódik én is bújom az internetet és ha az sem segít, megkérdezem a szakértőket.Igyekszem a növényeknek a lehető legjobb feltételeket biztosítani, amit ők meghálálnak és a betegségeknek is kisebb így az esélye.
Ez a Blog arról szól, hogy magam is tanuljak az elkövetett hibáimból, sikerimből és örülök, ha ezáltal más is hasznosnak találja.

Time Machine Works 2013.07.23. 12:07:24

Én csak a torzsáját szoktam kivágni, és a pár kisebb magot rajta hagyom az ereken. Darálás után pedig átnyomom egy fémszűrön, aztán azt egy sűrűbb rácsozatún, és azt még egy annál is sűrűbbön. Így a legvégén gyakorlatilag csak a héja és a magok maradnak fenn a szűrésen.
Persze, mire a három szűrön átnyomkodom, az 2X annyi idő, mint ha lemagoznám. :)
De mivel mindenképpen leszűrném a bőre miatt, így legalább a magokkal nem kell pepecselnem. Nagyon szép a hydró! Gabasco-ból lehet valahogy venni egy üveggel, nagyon kíváncsi lennék rá.

GaBko · http://gabkochili.blog.hu 2013.07.23. 16:10:59

@Time Machine Works: Szia! én is szűrésre gondoltam. Pl. hígabb leszűrt szószt visszasrítek kevesebb magozottal. Nekem a bőrét szétviszi a turmix, csak a magok maradnak benne darabokban, ami zavaró. Gabasco kapható, de még csak kis mennyiségben készül és hamar elkapkodják:)Remélem jövő hétre lesz újabb adag.
Személyes átvétellel Pesten, vagy Nagymaroson tudom átadni, vagy postázni is szoktam. Ha érdekel írj egy emailt és válaszban küldöm a részleteket.

wepoi 2013.07.25. 22:01:39

Szia Gabko!
Gratulálok a növényeidhez, gyönyörűek! Régóta követem a blogot és sok segitséget kaptam a posztok olvasásakor. Jómagam is próbálkozom chili termesztéssel, de most megakadtam és egy kis tanácsot szeretnék kérni tőled. Február közepén ültettem a magokat, gyorsan keltek, világitottam a palántákat, majd átültetés tápozás, stb. A későn induló "szezon" ellenére viszonylag jól néznek ki a növények. A thai long, a golden és red habanero fajták tele vannak még éretlen terméssel és virággal, a Fatalii ugyan kisnövésű, de már van egy termés és néhány virág is rajta. A gond a Bhut Jolokiával van. Sok virágot hozott, de amint beköt a termés és hervadnak a virágszirmok, egytől-egyig eldobja azokat. Szerinted mi lehet a gond? A növény maga szép és egészségesnek tűnik. Könnyű szerkezetű, humuszos, enyhén savas földben van. A tápozással két hete leálltam, mert olvastam valahol, hogy ez is okozhat ilyen problémát. Sajnos csak reggel 9-től délután 1-2-ig kap full napfényt. Lehet, hogy ez a gond?
Válaszodat előre is köszönöm!

GaBko · http://gabkochili.blog.hu 2013.07.25. 23:07:06

@wepoi: Szia! A tápozással ne állj le, csak vedd visszább kicsit, míg megmaradnak a termések, vagy használj nitrátszegényebb tápot egy kis ideig. Ha sok nitrátot kap akkor inkább növekedésre koncentrál a növény mint a termésekre. Nálam anno ez működött.
Üdv: G.

wepoi 2013.07.26. 22:30:58

@GaBko: Szia! Köszönöm a tanácsot, megpróbálom! A Vitaflóra eper és zöldség tápot használom heti egyszer. Ebben viszonylag alacsony a nitrogén összetevő aránya, a foszfor a hangsúlyosabb. Mit gondolsz, a javasolt mennyiség fele (3-4 ml/l) elég lesz?
Köszönöm: Z.

GaBko · http://gabkochili.blog.hu 2013.07.26. 22:44:25

@wepoi: igen, és locsold őket rendesen, ebben a dög melegben! :)Ha már megmaradnak a termések, nem dobálja el őket, akkor mehet újra a normál, sőt magasabb dózis.

wepoi 2013.07.29. 21:48:54

@GaBko: Szia! Köszönöm még egyszer a tanácsot, megpróbálom igy. Egyébként azóta 2 termés megmaradt és látványosan növekszik, de a legtöbb virágot még eldobja. Remélem, lesz változás. Rengeteg virágot hoz.
Z

wepoi 2013.08.19. 21:27:58

@GaBko: Szia! Bevált a tanácsod, köszönöm! A Bhut Jolokia tele van terméssel, viszont mindegyik termés eléggé torzult, amorf, helyenként ragyás, héjjuk papirvékony és a szinük világoszöld. Ezt okozhatja tápanyaghiány? A többiekkel minden rendben van. Alig győzöm szüretelni, feldolgozni a habanerokat és a thai longot. A Fatalii növény elég kicsi és kevés a termés is.
Tudsz tippet adni, hogy hol lehet beszerezni ilyen helyre kis üvegecskéket?
Köszönöm előre is! KZ

GaBko · http://gabkochili.blog.hu 2013.08.19. 22:27:14

@wepoi: Szia! A tápozás sajnos nem egyszerű, tapasztalatot igényel. Nekem sem egyformán tolerálják a különböző fajták az egyforma tápozást. Pl. most is sikerült kicsit a mikroelemeket túllőnöm a Trinidad Bt.-nél, ezért elég sok levelet eldobált. A többi növény meg teljesen Ok ugyanazzal a tápozással.Az üvegek amiket használok visszaválthatós 0,5 dl es üvegek, amit egy italboltból szerzek 10,-Ft/db áron. Ezeket kifőzöm és új kupakokkal használom. A darálthoz meg mézes üvegeket rendeltem. Korábban 0,8 dl es paradicsomos konzerv üveget használtam.
süti beállítások módosítása