Kalandok a chilitanyán és még azon is túl...
2016. december 09. írta: GaBko

Kalandok a chilitanyán és még azon is túl...

Most, hogy egy picit lelassult a pörgés körülöttem, hiszen a feldolgozási időszakon túl vagyunk, úgy érzem, itt az ideje, hogy összefoglaljam eddig mi minden történt velem ebben az évben. Volt történés bőven, még ha ez a bejegyzéseim számán nem is annyira látszik, ezért most igyekszem az elmaradásom bepótolni. Több téma megérdemelt volna külön posztot is, de látni fogjátok, hogy nem sok szabadidőm volt az írásra. Nem biztos, hogy időrendben fogok haladni, mert például a bejegyzést is valami ütőssel illene kezdeni. Nem? :)

Talán a legnagyobb sikerem idén, amire legbüszkébb vagyok, hogy a #hunhot2016 elnevezésű, első magyarországi chiliszósz versenyen, elhoztam az év chiliszósza díjat:

hunhot.jpg

Mikor 2012-ben megszületett az első palack, akkor még valószínűleg egyedül indultam volna az extra csípős kategóriában. Le is voltam akkor még bolondozva, hogy ez mire is jó!? "Mert a Magyar embernek elég ha erősebb mint a "pista" és mások ennyi brutál csiliből 20x ennyi szószt készítenek ugyanilyen áron" :) De én fűszert akartam készíteni magamnak, nem kápiával vagy paradicsommal hígított kecsapot. Eltelt néhány év és csöppet megváltozott a világ. Azóta sok remek szósz született más termelőktől, sőt kóstoltam olyat a mezőnyben, amire én is csak csettinteni tudok. Abszolút nem gondoltam, hogy az én szószom lesz végül a befutó, sőt hezitáltam is a nevezésen emiatt. Végül bevállaltam a kockázatot, mert győzött a kíváncsiság. Tudni akartam, hogy valóban jó e amit csinálok? A verseny bármely termelő számára nyitott volt a legkisebb termelőktől a legsikeresebb chilisekig, így valóban nem mentem biztosra, mert a kevés tővel dolgozó kistermelők kis konyháiban is csuda dolgok születhetnek, nem beszélve a nagyobb termelők sikeres termékeiről. Nekem ez a díj ezért nagyon sokat jelent! Nagyon szépen köszönöm!

Ugorjuk most vissza az év elejére és a termesztésre. A sikerek folyamatos fejlesztésre ösztönöznek, hogy a növekvő igényeket ki tudjam elégíteni. A fóliaépítés egyelőre várat magára, mivel munka mellett nincs lehetőségem megfelelő időben kijárni nyitogatni, így továbbra is szabadföldi termesztésben gondolkodom, de azt a végletekig maximalizálva. Idén kipróbáltam a talajtakaró fóliát, alatta vezetett csepegtető rendszerrel. A vízmegtartó tulajdonsága miatt gazdaságosan működött és a talajhőmérsékletet is melegebben tartotta. A fólia jóval porózusabban is tartja a talajt és a gyomokat is sikerült vele megelőzni, így jóval kényelmesebben, jóval nagyobb termésátlagot sikerült elérnem. Hála égnek, idén a kártevő hernyókat is sikerült időben megelőzni, így a tavalyi pusztítást is sikerült elkerülnöm.

20160611_131811.jpg

A sorközöket ismét szalmával takartam, hogy ott is védve legyek a gyomoktól és dagonyáznom se kelljen ha felázik az agyagos talaj. Nyár végére szépen összenőttek a sorok:

tanya1.jpg

Ekkor már csak asszony fért be a sorok közé szüretelni:

szureteles.jpg

Október végén is volt rajtuk bőven termés, amit az első fagyok előtt leszedtünk savanyúságnak:

tanya3.jpg

A termés mennyiségére nem lehetett panaszom, így bátrabban állhatok bele az adódó lehetőségekbe és az idei fesztiválokon már kellő mennyiségű készlettel tudtam megjelenni.

Természetesen a legbüszkébb az általunk szervezett IV. Nagymarosi Csípős Fesztiválra vagyok, ahová idén is ellátogatottak az ország legismertebb és kevésbé ismert chilitermelői, valamint az ország minden tájáról, sőt külföldről is érkező nagyszámú csípős kedvelő közönség is.

Idén is ott voltunk a számomra nagyon kedves Solymári Chili fesztiválon, ahol megkaptam a megtisztelő #hunhot2016 Az év chiliszósza díjat, valamint a téli Solymári mikulás bulin is.

Az első alkalommal megrendezett Szegedi Paprikashow és Chiliweekendre is meghívást kaptunk, így ez sem maradhatott ki, valamint Esztergomot is sikerült meghódítanom az Ízek Korok Hangulatok fesztiválon. Az Anker't-ben is tartottunk egy kisebb chilifesztivált, aminek a szervezésébe is besegítettem picit. A Zebegényi Sárkány fesztiválra ez alkalommal már nem csak szórakozni mentünk el a családdal, hanem portékáimmal együtt vettünk részt ezen az utánozhatatlan hangulatú rendezvényen.

szeged_1.jpg

A sárkánydombon:

sarkanydomb.jpg

A fesztiválokon túl is volt bőven történés. Igazán nagy megtiszteltetés számomra, hogy az IL-Treno pizzéria hálózat engem választott együttműködő partnerének, aminek köszönhetően a kínálatukban megjelent választható alapként és feltétként a Hot Pepper szószommal készült pizzaszósz, illetve az ízlésem alapján, saját magam által összeállított, nevemet viselő GaBko Chili Pizza!

gabko_pizza.jpg

A pizzám és szószom nagy sikernek örvend, mert az IL-Treno állítása szerint: "Két hónap alatt a legtöbbet keresett extra feltét lett a GaBko Chili pizzaszósz, a GaBko Chili pizza a legnépszerűbb pizzákat utasítja maga mögé"

Egyre több étterem használja, illetve kínálja termékeimet, ezek közül az egyik legfrissebb a Calavera Budapest Mexikói étterem, ahol hatalmas sikere van a méregerős szószaim mellett a Jalapeno Tequila és az új Chipotle szószomnak is.

calavera.jpg

Tavaly kísérletként néhány Borháló üzletben elkezdődött a termékeim értékesítése, aminek akkora sikere volt, hogy ősszel az egész hálózat előtt megnyílt a lehetőség a forgalmazásra. Egyre több üzletbe érkeznek meg a chili szállítmányok:

borhalo.jpg

Több médiaszereplésem is volt, amik közül az első és legnagyobb élmény a Borbás Marcsival forgatott Gasztroangyal kóstoló volt:

marcsi.jpg

Ezen kívül a Gazdafórumban és a "magas kultúrát képviselő" Édes életben is feltűntem, ahol Pápai Jocit ismertettem meg a chilifogyasztás örömeivel (videókért klikk a képekre!)

echo.jpg

papaijoci.jpg

A Magyar Narancs is készített velem egy riportot. (cikkért klikk a képre)

magyar_narancs_gabko_1.jpg

Egyre többször talál meg a média a chilivel kapcsolatosan, aminek mindig álltam elébe, hisz akármilyen médiamegjelenés jót tesz a chilikultúra terjedésének és egyúttal nekem is. Azt azért kikötöttem az Édes életnél is, hogy hülyét nem vagyok hajlandó magamból csinálni, semmi gázmaszkban darálás, meg egyéb baromság, csak magamat vagyok hajlandó adni! Remélem sikerült! :)

Szintén nagy előrelépés, hogy végre egy megfelelő színvonalú honlapot is sikerült összehozni, ahol naprakészen lehet követni a körülöttem zajló eseményeket. A termékeimről és a chilitanyáról is sok információt kaphattok és mindig megtaláljátok, hogy merre találkozhattok velem személyesen. Irány a megújult www.gabkochili.hu weboldal! ;)

honlap1.jpg

Nem lehet unalmasnak nevezni az életemet, de sajnos a sok elért eredmény ellenére is voltak olyan terveim, amikre nem maradt elég időm. Van még jó pár új termék tervem, amiket nem tudom, hogy mikor fogok megvalósítani, de ami késik nem múlik. Valamit kell hagyni a következő évre is. Én már most készülök rá, a magok már bespájzolva ;)

magok_1.jpg

Még ennek az évnek sincs vége. A karácsonyra nagy erőkkel készülök:

karacsony.jpg

Karácsonyig teljes készültségben várok mindenkit, aztán Én is pihenhetek végre egy picit a családommal, hogy jövőre újult erővel vethessem bele magam ismét a munkába, talán még nagyobb eredményekkel! ;)

gabko_chili.jpg

por.jpg

 Kövess facebookon is!

A bejegyzés trackback címe:

https://gabkochilli.blog.hu/api/trackback/id/tr4712037581

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása